Jak mierzyć efektywność kampanii reklamowej?
Mierzenie efektywności reklamy jest kluczowe do sprawdzenia jej działania.
Mądre zarządzanie budżetem reklamowym
Na reklamę przeznaczane są coraz większe pieniądze. Warto robić to jak najbardziej efektywnie. Żadna firma przecież nie ma nieskończonego budżetu na marketing. Jak zatem podejść racjonalnie do tego tematu? Należy mierzyć skuteczność reklam.
Jak zatem możemy mierzyć efektywność kampanii reklamowej?
– Licząc ilość klientów korzystających z usług/produktów Twojej firmy przed i po kampanii reklamowej. Warto pamiętać by zrobić pomiary zanim reklama wystartuje, żeby mieć porównanie. Źródłem wiedzy są również sami klienci – wystarczy ich zapytać jak do nas trafili.
– Porównując sprzedaż przed, w trakcie i po kampanii reklamowej. Należy zwrócić uwagę, że potencjalny klient może potrzebować czasu na zakup. Także nie zawsze efekt reklamy będzie natychmiastowy.
– Stosując unikalny kod rabatowy dla danej promocji. Będzie wiadomo konkretnie ile klientów na nią odpowiedziało. Coraz częściej ta metoda jest stosowana do badania skuteczności influencer marketingu.
– Porównując ruch na swojej stronie internetowej przed i po kampanii reklamowej używając narzędzi takich jak np. Google Analytics. Można pozyskać wiele różnych danych np. zaangażowanie klientów przez to jak długo przebywają na Twojej stronie, ile podstron odwiedzają.
– Badając rozpoznawalność marki – dzięki narzędziom takim jak Google Trends sprawdzimy czy ludzie częściej szukają naszej firmy
– Badając liczbę udostępnień np. na Facebooku wskazuje na zaangażowanie użytkowników, chęć dzielenia się z innymi.
To tylko niektóre metody pozwalające zmierzyć zwrot z inwenstycji na kampanie reklamową (z ang. ROI – Return On Investment). W SKYMAKE dbamy aby ten wskaźnik był jak najwyższy.
___
Powiązane artykuły