Storytelling w reklamie – klucz do efektywnej komunikacji
Jak zrobić aby reklama była ciekawsza dla odbiorcy? Najlepiej opowiedzieć mu historię.
Lubimy gdy nasze zakupy są racjonalne i mają swoje uzasadnienie. Dobrze jednak wiemy, że pragmatyzm nie zawsze zwycięża. A to dlatego, że na każdym kroku kierujemy się emocjami. Nie jesteśmy w końcu komputerami. Dlatego właśnie opowiadanie historii sprzedaje.
Kiedy wiemy, że w reklamie została dobrze opowiedziana historia? Jeżeli wywołała ona emocje lub wspomnienia. Częstym błędem popełnianym w reklamie jest myślenie, że chodzi tylko o przedstawienie produktu lub usługi. Należy jednak spojrzeć na szerszy kontekst i zobaczyć jak to wszystko może wpłynąć na życie klienta, jak zaadaptować nasze rozwiązania jego problemów w codziennym życiu.
Jeżeli nie użyjesz warstwy emocjonalnej jest spora szansa, że Twój produkt nie zostanie zapamiętany i będzie pominięty przy wyborze klienta. To właśnie historie sprawiają, że jesteśmy jedyni i wyjątkowi. Wyróżniają nas na tle konkurencji. Dobra opowieść potrafi zwiększyć konwersje oraz samą wartość produktu. Nie próbuj za wszelką cenę dotrzeć do wszystkich, reklama która jest wyrazista lepiej dotrze do określonej grupy.
Jak zatem opowiedzieć tę historię klientowi?
Najpierw należałoby się skupić na tym jaki jest klient Twojej marki. Musimy to wiedzieć, aby opowiedziana historia trafiła do odbiorcy i stworzyła więź z naszą firmą. Tak buduje się lojalność. Należy się skupić nie na przedstawianiu produktu, a na tym jak może zmienić życie ludziom.
Jaką formę reklamy wybrać?
– media tradycyjne jak gazety i billboardy
– video
– social media jak np. YouTube, Facebook
– strona internetowa
___
Powiązane artykuły