Jak określić docelowego odbiorcę?
Targetowanie pozwoli na lepsze dotarcie do docelowego klienta i obniżenie kosztów jego pozyskania. Artykuł wyjaśnia jak można to zrobić.
Określenie docelowego odbiorcy nie oznacza wykluczania osób, których nie spełniają Twoich wytycznych. Pozwala to raczej na lepszym skupieniu się na tej grupie, dla której jest większa szansa na sprzedaż. Dzięki temu Twoja komunikacja z klientem będzie efektywniejsza, co przełoży się na sprzedaż. Ważne jest także aby dotrzeć do klienta w odpowiednim czasie.
Warto zastanowić się nad uwarunkowaniami demograficznymi, jak: wiek, miejsce zamieszkania, płeć, dochód, wykształcenie, stan cywilny, zawód. Istotny jest również aspekt psychologiczny: osobowość, wartości, zainteresowania i hobby, styl życia i zachowanie.
Kolejnym istotnym czynnikiem jest to jak Twój produkt wpływa na życie klienta. Kiedy i jak go używa? Które cechy produktu najbardziej przyciągają klienta, Jak dowiedział się o istnieniu Twojego rozwiązania? To pomoże nam na spersonalizowane rozwiązania jeśli chodzi o kampanię reklamową.
___
Powiązane artykuły