fbpx

CO TO JEST BRANDING I DLACZEGO JEST ISTOTNY DLA TWOJEJ FIRMY?

 

BRANDING

Co to jest branding?

Branding to kreowanie i kształtowanie marki w świadomości klienta. Jest to proces, w którym nadaje się znaczenie firmie, organizacji, produktowi lub usługom znaczenia. Co może się składać na branding? Nadawanie nazwy, symbolu, logo, designu - wszystkie te elementy, które pozwalają zidentyfikować i wyróżnić markę i jej produkty od konkurencji.

Rodzaje brandingu

Jak można zatem robić branding?
- określenie misji i celu firmy
- określenie jak ma być strategia marki i komunikacji
- budowanie tożsamości marki: nazwa, identyfikacja wizualna (projekt logo, kolorów, grafik, czcionek)
- design produktów i opakowań
- sponsoring
- obsługa klienta
- strategia cenowa

Dlaczego branding jest ważny dla Twojej firmy?

Branding to jeden z powodów, dlaczego konsumenci wybierają jedną markę, a nie inną. Pozwala wyróżnić się Twojej marce na tle konkurencji. Branding ma na celu przyciągnąć i utrzymać klientów poprzez to, jak ludzie postrzegają Twoją markę. Pozwala budować rozpoznawalność marki.

1. Branding buduje rozpoznawalność

Profesjonalnie zaprojektowane logo to esencja brandingu. Powinno jednoznacznie kojarzyć się z firmą, być łatwe do zapamiętania i robić wrażenie na kliencie od pierwszego kontaktu z nim. Logo jest wszechobecne, dlatego jego design powinien być skrupulatnie przemyślany i powiązany ze strategią komunikacji firmy.

2. Branding tworzy wartość

Za przykład weźmy wodę. Dlaczego VOSS jest kilkanaście razy droższy od Oazy z Biedronki?  Pomijając zawartość minerałów przecież jedna i druga to H20. Otóż za tą pierwszą stoi ładny design, reklamujący ją Dwayne Johnson, kampania #LiveEveryDrop i wiele innych skojarzeń rodzących się w głowie konsumenta, za Oazą z Biedronki stoi niska cena...

3. Branding buduje zaufanie

Strona internetowa powinna być lustrzanym odbiciem Twojej marki. Musi być wizualnie atrakcyjna, łatwa w obsłudze. Na to wszystko składają się takie elementy jak: układ strony, czcionki, grafika, kolory… Akcesoria reklamowe jak wizytówki, koszulki, kubki itp. to kolejne elementy wykorzystywane w brandingu. To wszystko buduje zaufanie i rozpoznawalność. Ludzie powierzają chętniej pieniądze firmie, która lepiej potrafi się komunikować z nimi. Warto to wykorzystać.

4. Dzięki brandingowi poprawisz wizerunek oraz zyskasz nowych klientów

Mocny branding tworzy pozytywny wizerunek Twojej firmy w głowach klientów. Jeżeli poczują przynależność do marki, której mogą zaufać, będą ją polecać. Marketing szeptany będzie najlepszym sprzymierzeńcem Twojej marki. Budować wizerunek możemy przez gadżety reklamowe.

Brand book

Brand book to inaczej księga znaku. Jest to dokument zawierający cały system identyfikacji wizualnej firmy. Określa, w jaki sposób marka ma się komunikować.

NASZE REALIZACJE - BRANDING

____________________

NASI KLIENCI

____________________

agro tom logo cci logo Nobile Motors logo gmina zawonia logo

beauty project logo

Duda Cars logo

pacon logo

plast met free kids bite logo

novotel logo bracia strzelczyk logo robot logo

KONTAKT

____________________

SKYMAKE LOGO

info@skymake.pl

tel. 601 442 771

 

___

Napisz do nas

Przewiń do góry