CO TO JEST BRANDING I DLACZEGO JEST ISTOTNY DLA TWOJEJ FIRMY?
BRANDING
Co to jest branding?
Branding to kreowanie i kształtowanie marki w świadomości klienta. Jest to proces, w którym nadaje się znaczenie firmie, organizacji, produktowi lub usługom znaczenia. Co może się składać na branding? Nadawanie nazwy, symbolu, logo, designu - wszystkie te elementy, które pozwalają zidentyfikować i wyróżnić markę i jej produkty od konkurencji.
Rodzaje brandingu
Jak można zatem robić branding?
- określenie misji i celu firmy
- określenie jak ma być strategia marki i komunikacji
- budowanie tożsamości marki: nazwa, identyfikacja wizualna (projekt logo, kolorów, grafik, czcionek)
- design produktów i opakowań
- sponsoring
- obsługa klienta
- strategia cenowa
Dlaczego branding jest ważny dla Twojej firmy?
Branding to jeden z powodów, dlaczego konsumenci wybierają jedną markę, a nie inną. Pozwala wyróżnić się Twojej marce na tle konkurencji. Branding ma na celu przyciągnąć i utrzymać klientów poprzez to, jak ludzie postrzegają Twoją markę. Pozwala budować rozpoznawalność marki.
1. Branding buduje rozpoznawalność
Profesjonalnie zaprojektowane logo to esencja brandingu. Powinno jednoznacznie kojarzyć się z firmą, być łatwe do zapamiętania i robić wrażenie na kliencie od pierwszego kontaktu z nim. Logo jest wszechobecne, dlatego jego design powinien być skrupulatnie przemyślany i powiązany ze strategią komunikacji firmy.
2. Branding tworzy wartość
Za przykład weźmy wodę. Dlaczego VOSS jest kilkanaście razy droższy od Oazy z Biedronki? Pomijając zawartość minerałów przecież jedna i druga to H20. Otóż za tą pierwszą stoi ładny design, reklamujący ją Dwayne Johnson, kampania #LiveEveryDrop i wiele innych skojarzeń rodzących się w głowie konsumenta, za Oazą z Biedronki stoi niska cena...
3. Branding buduje zaufanie
Strona internetowa powinna być lustrzanym odbiciem Twojej marki. Musi być wizualnie atrakcyjna, łatwa w obsłudze. Na to wszystko składają się takie elementy jak: układ strony, czcionki, grafika, kolory… Akcesoria reklamowe jak wizytówki, koszulki, kubki itp. to kolejne elementy wykorzystywane w brandingu. To wszystko buduje zaufanie i rozpoznawalność. Ludzie powierzają chętniej pieniądze firmie, która lepiej potrafi się komunikować z nimi. Warto to wykorzystać.
4. Dzięki brandingowi poprawisz wizerunek oraz zyskasz nowych klientów
Mocny branding tworzy pozytywny wizerunek Twojej firmy w głowach klientów. Jeżeli poczują przynależność do marki, której mogą zaufać, będą ją polecać. Marketing szeptany będzie najlepszym sprzymierzeńcem Twojej marki. Budować wizerunek możemy przez gadżety reklamowe.
Brand book
Brand book to inaczej księga znaku. Jest to dokument zawierający cały system identyfikacji wizualnej firmy. Określa, w jaki sposób marka ma się komunikować.
NASZE REALIZACJE - BRANDING
____________________
NASI KLIENCI
____________________
KONTAKT
____________________