POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH – OFERTA SEO
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) – to szereg działań polegających na optymalizacji treści w taki sposób, by były znajdowane w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwarek. Pozycjonowanie często określane jest terminami jak optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu SEO.
Google i inne wyszukiwarki analizują setki czynników, aby zdecydować, które strony mają zostać umieszczone w wynikach wyszukiwania. Naszym zadaniem jest takie pozycjonowanie stron, by pojawiły się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie jako wyścig o najwyższe pozycje
Kto zatem decyduje czy nasza strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania? Robi to Google, a dokładniej jego algorytmy. Wyszukiwarka tak dobiera treści, by w możliwie najlepszy sposób odpowiadały na zapytania użytkowników. Walczyć o najwyższe pozycje (te oczywiście są klikane najczęściej) może walczyć każda strona internetowa. Niezależnie czy jest to mały sklep, czy duża korporacja. Jest to jednak niełatwy wyścig. Konkurencja na rynku jest spora i każda firma chciałaby znaleźć się możliwie jak najwyżej w rankingu google – bo tak możemy określić wyniki wyszukiwania. Dlatego tak dobrym narzędziem jest skuteczne pozycjonowanie. Większa ilość użytkowników na stronie przekłada się na wzrost sprzedaży, a przecież o to chodzi w biznesie.
O wysokie pozycje walczą strony internetowe różnego typu: są to sklepy internetowe, strony producentów i usługowe. W zależności od tego, na jakim terenie działa firma pozycjonowanie możemy podzielić na lokalne lub szerokie – o zasięgu ogólnopolskim, lub nawet dotyczące całego świata, jeżeli firma działa na rynku globalnym.
Z wyszukiwarki Google, korzysta 96 proc. internautów w Polsce. Jasno widać jak duże znaczenie ma ona w codziennych wyborach ludzi.
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie szerokie dotyczy firm działających na rynku ogólnopolskim, lub nawet szerszym – europejskim, a nawet światowym. W tym przypadku zależy nam na trafieniu do możliwie jak najszerszego grona osób, które mogą być zainteresowane Waszą ofertą.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne polega na działaniach, które prowadzą do uzyskania wysokich pozycji przede wszystkim na rynkach znajdujących się w bliskim sąsiedztwie od naszej firmy. Może być to obszar miasta, lub regionu, w którym znajduje się przedsiębiorstwo. Lokalne pozycjonowanie polecamy dla niewielkich firm, które nie prowadzą sprzedaży online, a swoje usługi wykonują w swojej siedzibie (np. hotel, restauracja, prawnik lub salon kosmetyczny).
Dlaczego warto pozycjonować stronę?
Przytoczmy kilka statystyk dotyczących Google:
1. Google otrzymuje 63000 zapytań w każdą sekundę, czyli 5,5 miliarda dziennie
2. Średnio każda osoba robi 3-4 wyszukiwania dziennie
3. 15% to nowe wyszukiwania
Internauci każdego dnia wpisują ogromną liczbę zapytań w Google, a ta liczba z roku na rok rośnie. To pokazuje jaki potencjał tkwi w wyszukiwarce. Jeżeli Twoja firma, jej produkty i usługi częściej będą w wynikach wyszukiwania, wzrasta szansa, że klient z ich skorzysta. Ciężko by było znaleźć osoby, która nie szukałaby informacji na temat interesujących jej produktów lub usług w Google. Mogą to być wyszukiwania lokalne – np. poszukiwania hotelu, czy mechanika samochodowego w danym mieście, ale też szersze np. ogrodzenia do nowego domu, czy mebli do pokoju dziecięcego.
Dlaczego SEO jest skuteczne – niepodważalne fakty
5,5 miliarda wyszukiwań dziennie oznacza, że niezależnie jaki rodzaj biznesu wykonujesz to ludzie szukają Twojej firmy w Google. Weźmy za przykład frazę “ogrodzenia” – wyszukuje ją średnio miesięcznie około 33 000 ludzi. Google daje 13 800 000 wyników. Liczba wyszukujących ludzi wydaje się naprawdę spora, ale liczba wyników świadczy, że konkurencja jest także wielka. Co robi zatem różnicę, że jedne strony są na początku wyników wyszukiwania, a inne na szarym końcu, gdzie mało kto dociera? Krótka odpowiedź to: pozycjonowanie.